top of page
KLACHTENPROCEDURE
Bij CAR ‘t Veld hechten we veel waarde aan een open communicatie en de tevredenheid van allen die belang hebben bij onze zorgverlening. We begrijpen dat er situaties kunnen ontstaan waarin u, als ouder, verzorger of andere belanghebbende, bezorgd of ontevreden bent over onze dienstverlening.
Om ervoor te zorgen dat iedereen die betrokken is bij de zorg die wij bieden, de mogelijkheid heeft om eventuele zorgen of klachten te uiten, hebben we een toegankelijke klachtenprocedure opgesteld. Hier zijn de stappen die u kunt volgen:
1. Informele benadering: Voel je vrij om de betrokken zorgverlener of een personeelslid rechtstreeks aan te spreken. Vaak kunnen problemen snel worden opgelost door middel van een open gesprek en duidelijke communicatie. Wil je hier hulp bij dan kan je contact opnemen met onze sociale dienst.
2. Klachtenformulier: Indien de informele benadering niet het gewenste resultaat oplevert, kan u de klacht schriftelijk indienen ter attentie van de directeur Christophe Indigne. Dit kan via onderstaand klachtenformulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op en onderzoeken de klacht volgens de interne klachtenprocedure. U kan onze directeur ook telefonisch bereiken op 050/250090 om uw klacht mondeling te formuleren.
3. Erkende overheidsinstanties: Slagen we er niet in om via deze interne procedure tot de afhandeling van uw klacht te komen of heeft u de indruk dat u niet bij ons terecht kan met uw klacht, kan u zich ook richten tot onze erkende overheidsinstanties:
· VAPH:
Een klacht indienen via het VAPH (klik hier)
​
andere mogelijkheden zijn:​
-
per mail via klachten@vaph.be, vermeld in de mail uw naam en adres.
-
per telefoon op het nummer 02.249.35.00.
-
per brief aan het VAPH ter attentie van de klachtendienst.
· Het agentschap zorg en gezondheid:
Een klacht indienen via agentschap zorg en gezondheid (klik hier)
4. Onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidsdienst:
Richt u zich liever tot iemand buiten ons centrum met uw klacht of bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht, kan u steeds terecht bij de onafhankelijke ombudsdienst voor geestelijke gezondheid (OOGG).
​
Uw contactpersoon:
Justine Wijnhove
0487 01 21 02
justine.wijnhove@oogg.be
Meer info kan u vinden op www.oogg.be.
Voor algemene vragen kan u terecht bij info@oogg.be.
U kan ons ook contacteren via chat: www.oogg/chat.
Ons doel is om de zorgervaring van alle betrokkenen te verbeteren. We waarderen uw feedback en staan open voor een constructieve dialoog om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen.
bottom of page